Jakie witaminy przeciw wypadaniu włosów warto stosować?
Uroda

Piękna i gęsta czupryna – o jakie witaminy zadbać, by wygrać z wypadaniem włosów?

Wypadanie włosów to niezwykle uciążliwy problem zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Nie ma wątpliwości co do tego, że każdy chciałby cieszyć się bujną czupryną – niestety, nie zawsze jest to takie proste. Do najczęstszych przyczyn wypadania włosów należy zniszczenie zabiegami fryzjerskimi, ale równie powszechny kłopot to niedobory witamin i minerałów. O które szczególnie trzeba zadbać, by nie groziły nam łyse ,,placki”? Jakie witaminy przeciw wypadaniu włosów warto przyjmować regularnie? Przeczytaj!

Witaminy przeciw wypadaniu włosów z grupy B

Jeżeli nie poddajemy swojej czupryny wyczerpującej stylizacji, trzymamy się z daleka od farb i rozjaśniaczy a do pielęgnacji używamy odpowiednio dobranych szamponów, inwestując także w odżywki, problem wypadania włosów najpewniej leży w środku. Niedobory witamin i minerałów błyskawicznie dają o sobie znać, a w tym przypadku są one dosłownie widoczne gołym okiem.

Do najważniejszych substancji mających wpływ na kondycję fryzury należą witaminy z grupy B. U podstaw tworzenia tkanek w naszym organizmie leżą aminokwasy pozyskiwane z pożywienia, ale także aminokwasy endogenne, syntezowane samodzielnie przez ciało. Aby wytwarzać te związki chemiczne organizm potrzebuje między innymi witaminy B2, B1, B6. 

O witaminie B7 mogłeś usłyszeć już w niejednej reklamie suplementów diety – nazywa się ją biotyną. Biotyna odpowiada za silne spojenie włosa na całej długości, a jako że stoi za metabolizmem lipidów (tłuszczów), reguluje także gospodarowanie łojem wydzielanym przez skórę głowy.

Bardzo ważna dla włosów jest także witamina B9, szerzej znana jako kwas foliowy, a także B12. Obie te witaminy przeciw wypadaniu włosów uczestniczą w procesie tworzenia nowych tkanek. Możemy śmiało powiedzieć, że bez odpowiedniego poziomu witamin z grupy B nie ma mowy o pięknych, gęstych włosach. Więcej o dobroczynnym działaniu witaminy B przeczytasz na https://sportodzywki.pl/witaminy-i-mineraly.

Przeciwutleniacze a kondycja włosów

Każda witamina pełni niezwykle istotne funkcje w naszym organizmie, ale dla urody szczególnie ważne są A, C i E. Należą one do bardzo silnych przeciwutleniaczy – najpotężniejszym jest kwas askorbinowy, czyli witamina C – czyli substancji zwalczających wolne rodniki. Wolne rodniki to ,,złe atomy” atakujące zdrowe komórki ciała i tym samym przyspieszające procesy starzenia. Zanieczyszczenia w środowisku, stres, alkohol i papierosy to idealne warunki do ich rozwoju. Antyoksydanty (przeciwutleniacze) zwalczają wolne rodniki, de facto przedłużając ,,młodość” naszych tkanek – w tym tych budujących włosy.

Rozpuszczalna w tłuszczach witamina A słynie głównie z doskonałego wpływu na wzrok, ale nie jest obojętna też włosom. Zabezpiecza przed niekorzystnym wpływem czynników środowiskowych i stymuluje ich wzrost. Dbając o odpowiednią podaż witaminy A czy to w diecie, czy stosując suplementy diety,  zauważymy po jakimś czasie że kosmyki mają mniej rozdwojonych końcówek.

Kolejny rozpuszczalny w tłuszczach mikroelement to witamina E – witamina młodości. Stanowi ona kolejny silny przeciwutleniacz wspomagający wzrastanie włosów. Jej wysoka podaż odbije się korzystnie nie tylko na głowie, ale i całej skórze. Nie bez powodu kremy z witaminą E cieszą się tak dużą popularnością!

Szukając witaminy przeciw wypadaniu włosów nie można pominąć witaminy C. Kwas askorbinowy wpływa na cały szereg procesów w organizmie, a jednym z nich jest synteza kolagenu. Kolagen to niezwykle istotne proteiny budujące tkanki – jego niedobór objawia się łamliwością włosów. Witamina C jest rozpuszczalna w wodzie i wydalana z moczem – organizm jej nie magazynuje. Kwas askorbinowy jest także wrażliwy na czynniki środowiskowe takie jak światło i podwyższona temperatura. Oznacza to, że część jego zawartości w jedzeniu ulega zniszczeniu. Jeśli codzienna dieta nie obfituje w warzywa i owoce, przydatna może się okazać suplementacja.

Piękne włosy świadczą o zdrowiu ich posiadacza! U jego podstaw zawsze leży zbilansowana, zdrowa dieta. W razie problemów z niedoborami witamin i minerałów warto jak najszybciej zmienić nawyki i ewentualnie zainteresować się suplementami diety.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *